1. oktoober 2014

Erinevused USA ja Eesti kooli vahel

Kuna Eesti koolile pean ajalehe jaoks intervjuu andma, siis hakkasin mõtlema erinevuste peale koolis ja mõtlesin neid ka oma blogi lugejatega jagada.

  • Peaaegu kõigil õpilastest on oma poiss/tüdruksõber. See on eriti veider vaatepilt, kuna mõni näeb liiga noor välja, et suhtes olla.
  • Kõik kirjutavad harilikkudega, välja arvatud vahest mina ja Jennyl olen ka pastakat käes näinud - Eurooplaste värk :D
  • Tüdrukud kannavad väga palju moccasine (allpool pilt). Tumedanahalised eelistavad väga sädelevaid. Poisid plätusid ja nendega koos ülipika säärega sokke. Teine variant on kobakad sporditossud.
  • Paljud tüdrukud kannavad erivärvi sokke.
  • Tunnid kestavad 60min.
  • Vahetund on ainult 5min, kui ma selle ajaga WC-s jõuan ära käidud, siis olen päris uhke enda üle.
  • Klassist välja minnes pead alati passi kaasa võtma. WC-sse minekuks on tavaliselt ühed paela otsas kaardid, kus on kirjas, et WC kasutamiseks. Kui aga kusagile mujale ruumi kutsutakse, siis õpetaja kirjutab eraldi paberile.
  • Paljudel õpilastel on loomulikult auto.
  • Söögivahetund kestab 30min ja sa ei tohi selle aja jooksul sööklast väljuda.
  • Tumedanahaliste tüdrukute seas leidub neid, kes end väga ülesse löövad - hiiglaslikud kõrvarõngad, palju meiki, ehteid ja üldse väga huvitavad ja väljapaistvad riided.
  • Õpilased ei tunne piinlikust küsida väga lolle küsimusi/jätta endast lolli muljet, sest tegelikult nende jaoks on need normaalsed küsimused.
  • Üldiselt võib tundides süüa, muidugi mitte mingit lõunasööki, aga näksida näiteks midagi.
  • Üks asi, mida tumedanahalised tüdrukud lausa jumaldavad on Snapchat. Ühes tunnis istun ühe pundi kõrval ja nad lihtsalt filmivad iseennast kogu aeg ja siis saadavad teistele. Alati tekib mul küsimus, et kui paljud neid snappe üldse vaadata viitsivad.
  • Tundides on telefoni kasutamine keelatud. Kriminalistika tunnis järgitakse seda reeglit kõige rohkem. Sageli on aga teistes tundides nii, et tunni alguses teeb õpetaja midagi oma laua juures, siis on õpilased kohe telefonides, sama lugu on siis, kui lahendad kiiremini ülesanded ära, kui aega anti. Valituse tund on see, kus saab peaaegu, et alati telefonis olla. Seal on toolide küljes stepslid ka laadimiseks.
  • Koolis on WiFi, aga FaceBooki, Twitteri, Instagrami ja SnapChati see sind ei lase. Minul näiteks telefonis internetti pole ja siis ma tavaliselt kasutan WiFit tõlkimiseks või loen eesti uudiseid/ blogisid. Sageli tähendab see seda, et ma olen eesti uudistega paremini kursis kui mu ema.
  • Õpilased näevad üldiselt vanemad välja. Reaalselt, üks tüdruk minu koori klassist, ma arvasin, et ta on 18 (oleks rohkemgi pakkunud, aga siin ju 18 aastaselt juba lõpetavad kooli), aga ta saab detsembris alles 16, ehk ta on 15. On ka mõned erandid, mõni Freshman näeb küll nagu 12 välja.
  • Tehakse väga palju komplimente, üldiselt riideesemete kohta.
  • Paljud õpilased käivad kusagil tööl. Tüdrukud tavaliselt söögikohtades, poiste kohta ma ei oskagi rääkida.
  • Riietele paljud nii palju rõhku ei panegi, meik on põhilisem.
  • Õpetajad on väga toredad ja armsad. Vahepeal hakkab mul neist lausa kahju, sest on õpilasi, kes nende heatahtlikust ära kasutavad ja/või ei oska käituda.
  • 99% õpilastest on Iphone.
  • Seda teavad vist kõik, aga iga päev on sama tunniplaan.
Võibolla tuli natukene selline ''mida kõike mustanahalised teevad'' postitus, aga see on see, mida mina olen näinud. Muidugi on ka tagasihoidlikumaid tumedanahalisi ja natukene ülemeelikumaid valgeid. Kindlasti mängib olulist rolli ka see, et meil on palju tumedanahalisi, ma usun, et isegi rohkem kui valgeid.

Moccasins

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar